English  |  عربي  |  Deutsch  |  Français  |  Русский  |  Metin Versiyonu  |  Site Haritası

 
 
BASIN AÇIKLAMASI


05.01.2012

Genelkurmay Başkanlığı’nın 29.12.2011 tarihli basın açıklamasında ve Terörle Mücadeleden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Sn. Beşir ATALAY’ın 03.01.2012 tarihinde TBMM’de Hükümet adına yaptığı bilgilendirme konuşmasında 35 vatandaşımızın hayatını kaybettiği operasyonla ilgili bütün detaylar, kamuoyu ile paylaşılmıştır.

Bütün bu açıklamalarda Teşkilatımızın bu olayla ilgili yanlış bir istihbarat verdiğine ilişkin bir husus bulunmadığı ve hangi şartlar altında Genelkurmay Başkanlığımızca hedef değerlendirmesi yapıldığı detayı ile izah edildiği halde, bir gazetecinin, Teşkilatımıza yönelik ithamlarını sürdürdüğü görülmüştür. Kurumumuzu hedef alan bu gerçek dışı yayınlara devam edilmesi dolayısıyla, konuya ilişkin kamuoyunu aydınlatacak yeni bir açıklama yapılması gereği duyulmuştur.

Öncelikle şu gerçeği bir kez daha ifade etmek isteriz ki; 28.12.2011 tarihinde hayatını kaybeden 35 vatandaşımız ile ilgili olabilecek grup, yer, tarih, sayı ve geçiş güzergahlarına ilişkin Teşkilatımızca herhangi bir istihbarat paylaşımı gerçekleştirilmemiştir.

Anılan Gazetecinin 30.12.2011 tarihli “Yanlış İstihbarat MİT’ten” başlıklı haberinde yer alan; “...Heron, bölgedeki sivil vatandaşların görüntüsünü alıp, Ankara’ya iletiyor. Ankara’da görüntüleri gören yetkililerden biri durumdan şüpheleniyor. Grubun sivil olma ihtimali üzerinde duruyor.  Şüphe üzerine konuyu yetkililer ile paylaşıyor. MİT’le iki kez temasa geçiliyor. MİT yetkililerine şüphe aktarılıyor. MİT, ‘Grup kesin PKK’lı’ deyip, kendilerine gelen istihbaratın sağlam olduğunu karargâha bildiriyor. ‘Kesin’ ifadesi üzerine de, Hava Kuvetleri Komutanlığı’nın emri ile uçaklar bölgeyi bombalıyor...” ifadesi ve “...görüntü alınması ile operasyon yapılması arasındaki bu üç saatlik zaman farkının nedeni, görüntülerden şüphelenen yetkilinin bilgisi üzerine MİT’le iki kez temasa geçilmesi. Bilginin teyit edilmesi için beklenmesi.” şeklindeki açıklamalar tamamen yalan ve hayal mahsulü olup, gerçekle hiç bir ilgisi bulunmamaktadır.

 Nitekim Sayın Başbakanımız; olaya ilişkin son anda MİT tarafından bir bilgi paylaşımının olmadığını 30.12.2011 tarihinde açıklayarak, bu haberi yalanlamışlardır.

 Bu kez, anılan gazeteci asılsız iddialarını devam ettirebilmek için daha önce kurguladığı mizansende değişikliğe giderek, kelime oyunları yapmak suretiyle, 35 vatandaşın hayatını kaybettiği operasyonla ilgisi olmayan ve bölgedeki örgütsel hareketliliğe dair kendisine sızdırılan, bir kısmı güncelliğini yitirmiş raporları, olayla ilişkilendirme gayretine girmiştir.

Söz konusu sızdırılan raporların, 21.12.2011 tarihli olanı hariç hiçbiri Uludere-Ortasu kırsalı ile alakalı değildir. Bu raporumuzda ise iddia edildiği gibi bir grubun Türkiye’ye illegal geçiş yapacağına dair bir bilgi kesinlikle yer almamaktadır.

Teşkilatımıza yönelik bu maksatlı ithamlar terör ile mücadelede özenle yürüttüğümüz çalışmaları aksatmayacaktır.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

 

 


MİT MÜSTEŞARLIĞI

BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ